tirsdag 13. oktober 2015

Superenkelt kostyme

Eldstemann ble bedt i kostymebursdag til en kamerat i barnehagen på noen få dagers varsel og jeg hadde hverken tid eller lyst til å kjøpe noe kostyme eller legge mye arbeid i det. Dette var midt i brannvernuka i barnehagen, så gutten ville være brannmann. Løsningen ble så enkel at jeg hadde lyst til å dele den bare for å vise hvor enkelt det _kan_ gjøres :)

Jeg tok utgangspunkt i ei helt svart, litt utvasket (og arvet) strikkejakke, ei stripe med gult stoff og en tube tekstillim. Av stoffet klipte jeg ut knappene og så limte jeg de rett på jakka. Supplert med en brannhjelm og ei passende bukse ble det brannmann på 20 minutter! (Han ville ikke bruke den røde buksa, men det fungerte like bra med ei mørk blå bukse.)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar