tirsdag 13. oktober 2015

Kjoler til meg selv

Disse kjolene har jeg lenge hatt planer om å legge ut, men siden jeg også hadde planer om å få tatt noen litt finere bilder ute så har det ikke blitt noe av. Men nå er sommeren over, så det blir ingen nye, fine bilder i år, så da blir det disse :)

Dette er den andre kjolen jeg har sydd til meg selv og med fast stoff og prinsessesnitt var det mye nytt for meg. Jeg sydde først en prøve av livet i et restestoff, det var veldig lurt, for da fikk jeg tilpasset mønsteret til min kropp. Etter inspirasjon av det britiske symesterskapet brukte jeg også mye tid på å tilpasse foldene i skjørtet til mønsteret på stoffet. Det ble ikke helt perfekt, men nært nok vil jeg si! Denne fikk jeg brukt noen ganger i sommer, og den kommer garantert fram igjen! Stoffet er fra Fru Sopp og mønsteret er fra Ottobre.


Den aller første kjolen jeg sydde til meg selv var en Onion 2035. Målene tilsa at jeg vekslet en del på størrelser, så jeg valgte å klippe litt stort og tråkle sammen og justere deretter. Med innsvinget rygg var det nødvendig å gjøre noe bak for at kjolen ikke skulle bli for sekkete, så jeg tok inn litt øverst på skjørtedelen bak (smilemunn) i tillegg til at jeg sydde to innsnitt. Stoffet er en slags jeansjersey (ganske fast og tykk) fra Stoff og stil, med ribb fra Kjekk og søt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar