torsdag 1. januar 2015

Julekjoler til frøkna

I år fikk jeg lyst til å sy juleantrekket til frøkna selv. Etter litt fundering, graving i stoffhyllene og gjennomblading av mønsterblader endte jeg opp med en kjole i rød velur, etter mønsteret Frosty dots fra et av de siste Ottobre barn-bladene. Nederst på oppleggskantene har jeg sydd en søm med "perlesøm", det ble en fin effekt på veluren og jeg ble veldig fornøyd :)


Like før jul var det også Nissefest i barnehagen, så da fikk hun en enkel kjole i et nydelig dompapstoff jeg kjøpte fra Olivias på symessa på JuleExpo. Mønsteret her er også fra Ottobre, lurer på om det het "Blue orange" og var fra i vår.


Siste rest av dompapstoffet ble en "Lilla kløverkjole" fra Heilt spesiell og Jubel (med enkelte små endringer), kombinert med et grått stjernestoff fra en liten stoffbutikk i Göteborg.




2 kommentarer:

  1. Herlig bruk av fuglestoffet! Kjolen var helt nydelig. Har en bit igjen av stoffet selv, så får se om det rekker til en kjole! Takk for inspirasjonen :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det! Og stoffet er kjempefint, rubbel og bit gikk med til disse kjolene, så jeg har ingenting igjen :/

    SvarSlett