søndag 26. oktober 2014

Bukse og refleksluer

Endelig har storebror fått fylt opp bukselageret sitt igjen, dette ble siste bukse for denne gang. I disse "perfekt-mamma"-tider burde jeg kanskje ha lagt denne buksa rett ned i skuffen uten å ta bilde av den, for her var det litt for mye som gikk galt underveis. Buksa er sydd i french terry og jersey fra Kreativ og med turkis hilco-ribb fra Sydilla som passet perfekt til. Mønsteret er Relaxed fit fra Ottobre, men uten snora i livet siden jeg ikke er så glad i snorer på barneklær. Noen coversømmer utgikk fordi coveren overhodet ikke ville samarbeide med hilco-ribben :/ Men den var mer enn villig til å sy stikninger, så nå fikk jeg prøvd ut kjedesømmen også, og det ble veldig pent.


To luer, en som skal være en gave og en til storebror. Den med stjerner er sydd i jersey fra en butikk i Århus og den svarte med refleksvinyl er sydd i svart ulljersey fra janus.


Til slutt ei lue jeg sydde for en stund siden, men som nå har fått en liten sommerfuglrefleks:


Det var kjempemoro å stryke på vinyl på luene, men jeg vet ikke helt om jeg er klar til å ønske meg kuttemaskin helt enda (det må jo være morsommere å sy enn å kutte vinyl?!) :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar