søndag 3. august 2014

Siste(?) runde med sommertøy for i år

Rett før ferien fikk jeg ferdigstilt det som etter all sannsynlighet ble siste runde med sommertøy for i år. Det neste jeg syr blir nok til høstbruk. 

Etter å ha sett lenge på maurstoffet (Kjekk og Søt) klarte jeg ikke lenger å dy meg, så det ble t-skjorte til storebror og body til lillesøster av det. Kjempestas for storebror, både maur, gresshopper og mark på et og samme klesplagg! På t-skjorta prøvde jeg ut den nye bisebåndsfoten til overlocken, det gikk kjempegreit og jeg liker effekten, så det blir nok flere bisebånd framover :)

Begge mønstrene er fra Heilt spesiell og Jubel.


Under er et sett med smekke og body som ble sydd i gave til ei venninne som fikk baby for en stund siden. Stoffet kjøpte jeg i en liten butikk i Ebeltoft i fjor sommer.


Under er ei lita leikebukse til frøkna etter mønster fra Ottobre. Denne har strikksøm øverst og i begge beina og var både lett å sy og kjempesøt på. Stoffet kom jeg over på Lillestrøm sysenter like etter at jeg hadde sett mønsteret i bladet og tenkte på dette mønsteret med en gang.


Helt til sist er et sett til storebror som jeg begynte på tidligere i sommer med shorts og singlet fra Heilt spesiell og Jubel i sjørøverstoffet fra Sydilla. Etter to somre med sydilla har jeg nå bare igjen en liten bit av dette stoffet, kanskje det blir et plagg i neste års sommerkolleksjon av den?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar