søndag 21. august 2016

Frøkentøy og luegaver

Frøkna hadde bare én genser i skapet til barnehagestart og trengte dermed sårt gensere. Første genser ut ble denne genseren sydd etter et mønster fra Ottobre 4/14 som jeg har hatt lyst til å sy til henne lenge, men som hun har vært for liten til. Den er sydd i et herlig, friskt stoff fra Kreativ, faktisk det første "jentestoffet" jeg kjøpte etter at hun ble født :)


Frøkna har vært syk noen dager og har plutselig blitt veldig opptatt av å snurre, så det var på tide at hun fikk sitt første snurreskjørt. Hun valgte stoff i hylla selv og var med å klippe ut og måle opp :) Vi kan godt si at det falt godt i smak! "'nurre, mamma! 'Nurre!" ble det mye av, men hun må nok øve mer på snurringa ;) Stoffet er fra Tygaffären i Göteborg.


Ei venninne fikk en liten gutt i sommer og fikk ei lita norlin-lue til tidlig høst, stoffet er en rest jeg kjøpte i Ebeltoft for noen år siden, ribben som alltid fra Kjekk og Søt.


Frøkna ble bedt i sin aller første bursdag - intet mindre enn en brannmannbursdag - og jeg hadde dette stoffet liggende som bare ba om å bli brukt i gaven, dette kjøpte jeg hos Stoff bei Stoff i Lübeck :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar