torsdag 23. april 2015

Å sy til seg selv - Bronte-topper

Tidligere i år fikk jeg se noen som hadde sydd Bronte-toppen, og denne minner meg om favorittgenserne mine som nå begynner å bli utslitt, så denne måtte jeg helt klart sy. Jeg har sydd lite til meg selv før, når jeg først var i gang sydde jeg flere for å finne ut hva som må endres når jeg syr til meg.

Min første Bronte-topp ble sydd i jersey fra Kjekk og søt og dekorert med knapper fra samme sted. Jeg ønsket en litt ledig modell, så jeg sydde den i en størrelse større enn størrelsestabellen tilsa. Prøvde å tilpasse litt, både når jeg tegnet av mønsteret, og etterpå og jeg ble fornøyd med resultatet:


Bronte-topp nummer to, sydd i en feilkjøpt, sennepsgul jersey fra Stofstedet, hadde akkurat nok stoff, og kun noen strimler stoffrester igjen etterpå.:) Her har jeg sydd en størrelse mindre etter tabellen og gjort noen flere tilpasninger.


Selv om jeg ble veldig fornøyd med nummer to hadde jeg enda noen få justeringer jeg ville prøve ut, så dette er nummer tre av samme mønster, sydd i stripete stoff fra Kreativ og pyntet med knapper fra Olivias eller Kjekk og søt. Denne ble jeg veldig fornøyd med, og det blir nok flere, og kaaanskje noen små justeringer til ;)


Absolutt kjempegøy å sy til seg selv når man merker at det går an å tilpasse det, men det tar myyye lenger tid enn ei barnebukse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar